Rozměry | Formáty | A6 BEZ SKLADU | 148mm x 105mm | | A6 SKLAD PODÉL KRÁTKÉHO BIGU | 297mm x 105mm | (po složení: 105mm x 148mm) | A6 SKLAD PODÉL DLOUHÉHO BIGU | 210mm x 148mm | (po složení: 105mm x 148mm) | ČTVEREC JEDNODUCHÝ | 160mm x 160mm | | ČTVEREC SKLÁDANÝ | 320mm x 160mm | (po složení: 160mm x 160mm) | DL BEZ SKLADU | 210mm x 99mm | | DL SKLAD PODÉL KRÁTKÉHO BIGU | 420mm x 99mm | (po složení: 210mm x 99mm) | DL SKLAD PODÉL DLOUHÉHO BIGU | 210mm x 198mm | (po složení: 210mm x 99mm) | A4 SKLAD NA DL | 210mm x 297mm | (po složení: 210mm x 99mm) | A4 SKLAD HARMONIKOVÝM LOMEM | 210mm x 297mm | (po složení: 210mm x 99mm) |
| Hrubý formát | Je to rozměr (v milimetrech) připraveného projektu - (čistý formát se spadávkou)
Projekt připravte jako dvoustranný soubor skládající se z líce (spojená čtvrtá a první strana vedle sebe) a rubu (spojená druhá a třetí strana vedle sebe). Formát takovéhoto projektu by měl být rovný rozměrům tiskoviny po rozložení + 2 mm spadávek na každé straně.
| Spad | Pozadí projektu a všechny objekty přilehající k okraji tiskoviny přetáhněte na spadávky za okrajem čistého formátu. V těchto typech projektů spadávky vždy činí 2 mm na každé straně. |
|
Personalizace | Chcete-li svou tiskovinu personalizovat, seznamte se s návodem „jak připravit“
pro personalizovaný tisk.
Viz zde >>
|
|
Grafika | Barevný model | Projekt připravte v modelu CMYK (nevztahuje se na návrhy, ve kterých jsou použity dodatečné barvy); pokud se v projektu vyskytují rastrové obrázky (textury, fotografie), převeďte je také na CMYK.
Kombinace různých barevných prostorů nebo modelů v jednom dokumentu (např. CMYK a RGB) způsobuje špatné zobrazení barev, a tudíž nepodléhá reklamaci.
Definujete-li vlastní barvy CMYK, součet tonálních hodnot v jednom bodu nesmí přesáhnout 300 % (u jednostranně natíraných kartonů nesmí na nenatírané straně přesáhnout 200 %; vyvarujte se především umisťování sytých podkladů ve stejných místech na líci a rubu tiskoviny). Nepřijímáme reklamace návrhů, u kterých je tento parametr překročen. (Znamená to, že nesmíte vytvářet černou barvu ze čtyř 100% složek.)
U výtisků zušlechtěných laminem nesmí součet tonálních hodnot v jednom bodu přesáhnout 250 %. | Černé pozadí | Pro dosažení syté, tmavé černé použijte černou barvu vytvořenou z těchto složek:33% C, 33% M, 33% Y, 100% K. | Šedé pozadí | Pokud chcete šedé pozadí, vytvořte jej pomocí složky „K“, bez použití zbývajících barev „CMY“ | Barevné přechody | Nepoužívejte barevné přechody pro hodnoty menší než 5 %. Abyste se vyhnuli pruhování, k barevnému přechodu přidejte šum. | Optimální rozlišení | Optimální rozlišení pro rastrovou grafiku a snímky je 300dpi.
| Rozmístění objektů | Důležité objekty (snímky, grafika a texty) se nesmí nacházet blíže než 3 mm od okraje čistého formátu a proužků pro ohyb (bigů, falců).
Otáčením projektu o 90 stupňů zkontrolujte, zda se rastrové obrázky obracejí správně.
Všechny texty rozmisťujte na samostatné vrstvě (horní).
Pokud projekt ukládáte jako CDR, musíte ho seskupit a písma změnit na křivky.
V souboru definujte formát stránky dle výše uvedeného hrubého formátu a projekt umístěte přímo uprostřed stránky.
Pokud ukládáte jako EPS projekt bez pozadí (bílého), ohraničte ho rámečkem o rozměrech odpovídajících výše uvedenému hrubému formátu.
Kvůli toleranci řezu může dojít k posunutí projektu vzhledem k okraji tiskoviny. Proto kolem projektu nedoporučujeme umisťovat rámečky, jichž nevystředěná poloha na tiskopisu může být viditelná.
Tolerance ořezu a bigování činí ± 2 mm. Proto na proužku pro bigování (hřbetu) nevytvářejte viditelnou hranici mezi návrhem přední a zadní strany tiskoviny.
Všechny stránky v souboru by měly mít stejnou orientaci. Tiskopisy jsou dle výchozího nastavení otáčeny „Head to Head“. |
|
Ořez plotrem (libovolných tvarů) | Jak připravit tiskovinu k plotrovému ořezu libovolných tvarů? | Kalkulační formulář umožňuje objednávku tiskovin s různými tvary. U tiskovin, které v sobě spojují libovolné tvary, bigy (např. skládané pozvánky, krabičky, minidesky) a tisk na matném/lesklém potahovaném papíru, je nutná laminace, aby nedocházelo k popraskání na lomech.
Viz jak připravit |
|
Příprava pro selektivní zušlechtění | Jak připravit soubor pro zušlechtění parciálním lakem nebo termografickým tiskem | V souboru připravte dodatečnou stranu / dodatečné strany (poslední) a na ně naneste jednobarevně (K 100 %) oblasti, které se budou lakovat. Obrázky k parciálnímu lakování nesmí zahrnovat odstíny šedi. Veškeré šedé prvky, včetně nepatrných, světlých odstínů šedi, budou automaticky konvertovány na černou barvu a budou zalakovány.
Prvky s parciálním lakem musí splňovat následující požadavky:
- navrhované čáry nesmí být tenčí než 0,4 mm;
- rozestup mezi prvky nesmí být menší než 0,5 mm;
- použité písmo nesmí být menší než 14 bodů.
Může dojít k posunu laku vzhledem k tisku o 0,3 mm.
Parciální lak s 3D „termografickým“ efektem
- Tloušťka laku je 25–35 mikrometrů (znatelně hmatatelná).
- Lakování až na spad se nedoporučuje, jelikož by se mohl lak během ořezu drolit. Soubory s maskou k 3D laku připravenou až na spad budou puštěny do výroby na vlastní odpovědnost zákazníka.
- Při zušlechťování tištěných prvků lakem s 3D „termografickým“ efektem se lak nanáší pouze na jednu stranu.
- U oboustranných tiskovin se lakem s 3D „termografickým“ efektem zušlechťuje pouze první strana (líc). V takovém případě prosím připravte 3stránkový soubor s tímto pořadím stran: líc/rub/maska k líci.
Parciální UV lak
- Tloušťka laku je 10–15 mikrometrů.
- Kvůli praskání laku se parciální UV lak nedoporučuje používat na spad a na bigy.
Toto doporučení se nevztahuje na drobné prvky, u kterých je popraskání laku stěží viditelné.
- Při zušlechťování tištěných prvků UV lakem se může lak aplikovat oboustranně. V takovém případě prosím připravte 4stránkový soubor: líc/rub tisk (1. a 2. strana v souboru), líc/rub maska (3. a 4. strana v souboru).
- Lak nenavrhujte na místech, která se budou bigovat.
UPOZORNĚNÍ! Na rubu nenavrhujte lakované prvky, které by se pokrývaly s většími lakovanými prvky na líci, jelikož by mohlo dojít k jejich otisku a ke slepení výtisků.
UPOZORNĚNÍ! Aplikace parciálního laku a efektu Liquid Metal je nejpůsobivější na malých prvcích a liniích, které svou šíří nepřekračují 4 mm. V případě prvků s plochou 5 x 5 mm a větší, kde má být celá plocha pokryta jednotnou vrstvou laku / metalické fólie, doporučujeme zvolit jako podklad Soft-Touch laminát. U takovýchto prvků může být potisk na matném nebo lesklém laminátu nerovnoměrný, což ovlivní výsledný vzhled produktu.
Upozornění! U velkonákladových zakázek nebo v případě, kdy plocha lakované tiskoviny přesáhne 15 % čistého formátu, se termín zhotovení zakázky může prodloužit na 5 pracovních dní.
Názvy souborů musí jednoznačně poukazovat na jejich určení (maska, awers/rewers [líc/rub]). |
|
Příprava doplňkové barvy Liquid Gold/Silver | Liquid Metal – metalizovaná fólie dostupná v barvách: Gold, Silver, Red, Green, Blue
Doplňkovou barvu Liquid Metal připravíte stejně jako parciální lak. Připravte dodatečnou stranu / dodatečné strany a na ně naneste jednobarevně (K 100 %) oblasti, které se budou lakovat. Obrázky k parciálnímu lakování nesmí zahrnovat odstíny šedi. Veškeré šedé prvky, včetně nepatrných, světlých odstínů šedi, budou automaticky konvertovány na černou barvu a budou zalakovány.
Upozornění!
Nedoporučujeme aplikovat lak a efekt Liquid Metal na prvky tenčí než 0,4 mm v pozitivu a 0,6 mm v negativu. Doporučená minimální velikost písma je 10 bodů, rozestup mezi prvky nesmí být menší než 0,5 mm. Může dojít k posunu laku vzhledem k tisku o 0,3 mm.
Efekt Liquid Metal se nedoporučuje navrhovat na spad a na bigy, jelikož na hranách/bigovaných místech může dojít k popraskání/drolení metalizované fólie.
Liquid Metal je natištěná barva. To znamená, že v zájmu zachování přesnosti pasování (0,3 mm) se nesmí z návrhu CMYK odstranit/vyjmout grafika pozadí. Stránka s návrhem pozadí nesmí obsahovat opakované prvky masky.
Použijete-li Liquid Metal na větší prvky/tmavá pozadí, efekt může být nanesen nestejnoměrně.
|
|
Uložení do souboru | Formáty souborů | Upřednostňujeme: PDF
Přijímáme také: CDR, TIFF, JPG (nedoporučujeme).
Upozornění! Z programu InDesign přijímáme pouze postscriptové soubory. Případně můžete napsat v poznámkách k zakázce informaci: „Soubor z InDesign. Prosím převeďte na PS.“ PDF, EPS, PRN
Přijímamé také: CDR, TIFF, JPG (nedoporučujeme).
U zakázek s těmito soubory si dodatečně účtujeme 3,5 PLN za přípravu souboru PDF.
Upozornění! Z programu InDesign přijímáme pouze postcriptové soubory, případně můžete uvést do poznámek k zakázce „Pozor - soubor z InDesign. Proveďte prosím PSa“.
| Poznámky | Při ukládání souboru jako PDF nastavte vysoké rozlišení grafiky. PDF ukládejte ve verzi PDF/X, PDF/X-1a, PDF 1.3 (Acrobat 4.0.)
Pokud se v projektu vyskytuje text, pamatujte, že ho před uložením projektu musíte převést na křivky, nebo musíte k souboru přiložit použitá písma (v souborech PDF).
Texty nepřevádějte na rastrové obrázky!!!
Pokud projekt obsahuje víc než jednu stránku, uložte všechny stránky v jednom souboru. Pokud Vámi zvolený formát nepovoluje takovéto uložení, uložte projekt ve dvou oddělených souborech s názvy rub a líc. (projekt_awers.tiff, projekt_rewers.tiff) Pokud projekt obsahuje víc než jednu stránku, uložte všechny stránky v jednom souboru. Pokud Vámi zvolený formát nepovoluje takovéto uložení, uložte projekt ve dvou oddělených souborech s názvy rub a líc. (projekt_awers.tiff, projekt_rewers.tiff)
V případě uložení jako TIFF soubor uložte jako jednu vrstvu, bez dodatečných kanálů.
Pokud nám zasíláte víc než jeden soubor, soubory zabalte do formátu ZIP. V případě uložení jako TIFF soubor uložte jako jednu vrstvu, bez dodatečných kanálů.
V případě komplikovaných projektů obsahujících mnoho vrstev, překrývající se grafiky, stínů, průhledných míst atd. zploštěte v rámci možností pozadí do jednoho obrazu a pouze texty, loga, čáry a jiné důležité prvky projektu ponechte ve vektorové podobě.
Problém se obzvláště týká programu CorelDRAW X4, u kterého se v krajním případě mohou v tisku objevit chyby, i když soubor PDF vypadal v pořádku. |
|
Dodatečné informace | | Upozorňujeme, že se ve srovnání s výtisky z inkoustových tiskáren nebo obrazy zobrazenými na monitoru mohou vyskytnout barevní rozdíly. Je to způsobeno rozdílnou technologii tisku a způsobem prezentace barev. |
|
|
|
|
|